dijous, 17 de gener del 2008

Us presento... el Festival Lyrique des Pays Catalans

Ara fa set anys que vaig iniciar la meva col·laboració amb el Festival. Enguany serà la meva vuitena temporada i l'onzè concert!
El Festival Lyrique es fa cada estiu a diferents poblets de la Catalunya Nord: Saint Génis, Saint André, Sorède, Argelès sur Mer, Saint Cyprien… Es basa sobretot en el món de l’òpera, des de diferents vessants: hi ha recitals de cantants, òperes en versió concert, grups instrumentals que interpreten els moments més recordats del gran repertori, etc. La programació és sempre molt original i variada.
La primera producció a la qual vaig participar va ser l’òpera Manon (Massenet), com a director del cor. Vaig crear un grup vocal expressament per l’ocasió i vam treballar intensament durant tot un mes. Afortunadament, vaig comptar amb uns cantaires esplèndids, provinents del Cor de Cambra del Palau, Coral Càrmina, Cor de Cambra del Liceu i estudiants de cant. Finalment, el concert va ser tot un èxit i vaig rebre l’encàrrec de preparar el concert inaugural de la temporada següent! Va ser el meu “bateig” com a productor musical.
Des de llavors, m’he dedicat a crear i dirigir els encàrrecs del Festival: Rèquiem de Mozart, Brahms i Fauré; el Messies de Händel, La Favorite de Donizetti… fins i tot, un concert dedicat a Manuel de Falla. Cada vegada ha estat un repte molt important que m’ha aportat moltíssimes coses! No us perdeu el Concurs de cant que organitza el Festival a finals d'octubre!

1 comentari:

Anònim ha dit...

està molt bé, aquest blog musical!!! Felicitats!!! ;)

M'encanta la foto de la presentació, jeje!! :D

Una abraçada,